Start w tym wyścigu jest bardzo krytyczny. Trzeba zacząć z dobrym tempem i trzeba mieć cierpliwość, aby utrzymać się w walce o pozycje. Ja wybrałem start w środku stawki tuż przed liderami zespołu. Chciałem uniknąć chaosu w pierwszym zakręcie, a także chciałem mieć czysty start, bez żadnego chaosu. Z mojego doświadczenia wiem, że musisz zacząć z dobrym tempem i dobrym rytmem, wtedy możesz zacząć naciskać na końcu prostej.
Z silnikiem VSR musisz być świadomy ryzyka spinu kół i musisz uważać, kiedy puszczasz sprzęgło. Kiedy wykonujesz start, musisz być skupiony na światłach, ponieważ są one naprawdę długie, więc masz czas na zrobienie wszystkiego. Kiedy światła zapalą się na zielono, musisz szybko zareagować. Sprzęgło musi być bardzo lekkie, w przeciwnym razie masz wheel spin. Musisz odzyskać sprzęgło i jednocześnie zacząć przyspieszać.
Okrążenie 1 i 2 – krytyczne okrążenia w Modlinie
Na pierwszym i drugim okrążeniu, twoim priorytetem jest uzyskanie czystego i szybkiego okrążenia. Kiedy walczysz o pozycje, nie chcesz podejmować zbędnego ryzyka. Chcesz znaleźć swój rytm i ustanowić szybki czas okrążenia.
Twoja strategia zjazdu do pit-stopu powinna być ustawiona tak wcześnie jak to możliwe, aby dać sobie maksymalną liczbę okrążeń, aby nadrobić czas stracony na zjeździe.
Chcesz naciskać, ale nie do tego stopnia, aby narażać się na niepotrzebne ryzyko. Zasadniczo Twoim pierwszym celem jest ustanowienie szybkiego czasu okrążenia, a następnie drugim celem jest walka o pozycje i chcesz ukończyć wyścig z czystym czasem okrążenia.
Pozostałe okrążenia na torze w Modlinie
Na trzecim i czwartym okrążeniu, chcesz naciskać tak bardzo jak to możliwe. Na trzecim okrążeniu chcesz zobaczyć gdzie są inni kierowcy i czy możesz naciskać i zająć pozycję lub dwie. Chcesz ustanowić szybki czas okrążenia i nadal chcesz zakończyć okrążenie z czystą jazdą.
Na trzecim okrążeniu opony są świeże i chcesz, aby trochę ostygły. Na czwartym okrążeniu chcesz naciskać, ale musisz być ostrożny z oponami. Chcesz ochłodzić opony, ale jednocześnie chcesz naciskać. Chcesz zakończyć te dwa okrążenia z czystą jazdą i chcesz naciskać tak bardzo, jak to możliwe.
Taka jazda na torze Modlin-Warszawa może być bardzo efektywna, jeśli masz do dyspozycji mocny, sportowy samochód.
Chcesz skończyć te dwa okrążenia z jak największą ilością czasu, ponieważ na piątym okrążeniu chcesz naciskać jak najwięcej i nie chcesz tracić czasu z powodu złej strategii pit stopu.
Ostatnia prosta – tu w Modlinie możesz się mocno rozpędzić
Na piątym i szóstym okrążeniu chcesz naciskać tak mocno jak to tylko możliwe. Chcesz zakończyć te okrążenia czystą jazdą, ale jednocześnie chcesz naciskać. Chcesz spróbować schłodzić opony, ale nie masz tego czasu, bo musisz jak najszybciej zakończyć okrążenie, a potem zjechać do pitu.
Opony są zimne i chcesz ukończyć okrążenie z czystą jazdą, a potem zjechać do zakrętu, by wrócić do pitu. Chcesz spróbować zakończyć te okrążenia tak szybko jak to możliwe i zakończyć wyścig z jak największą ilością minut.